Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny Partizánske prijíma v termíne od 11.3.2020 do odvolania opatrenia, cieľom ktorých je predísť šíreniu infekčných ochorení.
V záujme
zníženia rizika prenosu infekčného ochorenia koronavírusom COVID
– 19 žiadame klientov Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny
Partizánske, aby dôkladne zvážili osobnú návštevu úradu a na
komunikáciu využívali email, telefonický kontakt a poštové
služby.
Ak
sa klient rozhodne doručiť písomné doklady osobne, úrad ich
preberie v priestoroch podateľne vo vchode do úradu.
Postupy
v oblasti služieb zamestnanosti :
- úrad
oznámi klientom a zamestnávateľom, ktorí majú určený kontakt
na úrade v čase krízového režimu, že sa všetky termíny na
úradoch práce odkladajú
- za
osobné podanie žiadosti o zaradenie do evidencie uchádzačov o
zamestnanie bude úrad považovať žiadosť zaslanú e-mailom alebo
poštou v lehote do 7 dní odo dňa skončenia rozhodujúcich
skutočností napr. skončenia zamestnania, v prípade
neskoršieho zaslania bude uchádzač zaradený dňom zaslania
žiadosti
- nedostavenie
sa na kontakt v stanovenom termíne počas trvania krízovej
situácie sa nepovažuje za porušenie povinností; ďalší termín
pre uchádzača úrad určí písomne, a to listom, alebo e-mailom
- nepredloženie
dohody o práci vykonávanej mimo pracovného pomeru počas trvania
krízovej situácie sa nebude považovať za porušenie povinností
- nepredloženie
rozhodných dokladov pre vedenie v evidencii vrátane dokladu o
dočasnej práceneschopnosti a o ošetrovaní člena rodiny sa počas
trvania krízovej situácie nebude považovať za porušenie
povinností
- úrad
ruší všetky pripravované výberové konania
- úrad
ruší všetky plánované stretnutia so zamestnávateľmi, osobné
návštevy u zamestnávateľov, burzy práce a výberové konania
- úrad
ruší všetky informačno-poradenské služby aktivity pre
uchádzačov
- úrad
ruší všetky aktivity zamerané na zvyšovanie zamestnateľnosti
pre uchádzačov, t. j. prerušuje sa realizácia všetkých
národných projektov, pri ktorých dochádza ku kontaktu s väčším
počtom osôb, a všetci zapojení uchádzači o zamestnanie budú o
pozastavení informovaní
- úrad
ruší vykonávanie aktivačných činností
V
oblasti pomoci v hmotnej núdzi, náhradného výživného, štátnych
sociálnych dávok, peňažných príspevkov na kompenzáciu ťažkého
zdravotného postihnutia, preukazu a parkovacieho preukazu počas
krízovej situácie:
- úrad
akceptuje žiadosti posielané poštou, elektronicky so zaručeným
elektronickým podpisom a e-mailom
- ak
klient donesie žiadosť osobne, bude prebraná v priestoroch
podateľne pri vchode úradu
- skutočnosti,
rozhodujúce na trvanie nároku na dávky, príspevky, preukaz a
parkovací preukaz môže klienti úradu oznamovať poštou,
elektronicky so zaručeným elektronickým podpisom, e-mailom alebo
telefonicky. Zamestnanec úradu o telefonickom oznámení urobí
záznam
- ak
klient donesie dokument osobne, bude prebraný v priestoroch
podateľne úradu pri vchode do úradu
- doklady
o výdavkoch na prepravu, výkazy o počte hodín vykonanej osobnej
asistencie a potvrdenia o vyplatených odmenách môže klient
oznamovať úradu poštou, elektronicky so zaručeným elektronickým
podpisom, e-mailom, prípadne osobne na recepcii úradu
- ak
klient počas obdobia krízovej situácie nevyhovie výzve úradu v
určenej lehote, na uvedenú povinnosť sa prihliada ako na splnenú,
ak výzve vyhovie do 8 pracovných dní od skončenia krízového
režimu
- na
povinnosti klienta, vyplývajúce z poskytnutého jednorazového
peňažného príspevku na kompenzáciu, musí úrad prihliadať
osobitne
- preukaz
a parkovací preukaz na žiadosť klienta úrad vydá
- sociálnu
posudkovú činnosť bude úrad vykonávať prioritne telefonicky
len v odôvodnených prípadoch za prítomnosti posudzovanej osoby
prípadne v jej domácnosti
- lekársku
posudkovú činnosť treba vykonávať za prítomnosti posudzovanej
osoby, len ak na osobnom stretnutí napriek krízovej situácii
klient naďalej trvá
- podmienka
výkonu činností ako aj aktivačnej činnosti podľa osobitného
predpisu sa bude považovať za splnenú, aj keď sa počas krízovej
situácie nebude vykonávať.
- prijať
žiadosť na resocializačný príspevok od klienta je možné
v priestoroch podateľne úradu a v prípade potreby
telefonicky konzultovať so sociálnym kurátorom, ak sa obdobie
ôsmich pracovných dní po prepustení prekrýva s vyhlásenou
krízovou situáciou, za podmienku splnenia uchádzania sa o pomoc
orgánu SPODaSK možno považovať 8 pracovných dní mimo
vyhlásenej krízovej situácie, počas krízovej situácie sa
resocializačný príspevok vypláca – vzhľadom na jeho účel
(vybavenie osobných dokladov a zabezpečenie nevyhnutných vecí
osobnej potreby).