Všetky oznamy

Úradne hodiny Úradov práce, sociálnych vecí a rodiny sú v termíne od 28.10.2020 do odvolania ZRUŠENÉ

V nadväznosti na vyhlásenie núdzového stavu v Slovenskej republike vládou Slovenskej republiky z dôvodu pandémie ochorenia COVID-19 a uznesenie vlády SR č. 678 z 22. októbra 2020 k návrhu na rozšírenie opatrení v rámci vyhláseného núdzového stavu podľa čl. 5 ústavného zákona č. 227/2002 Z. z. o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu v znení neskorších predpisov vyhláseného uznesením vlády Slovenskej republiky č. 587 z 30. septembra 2020 Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny v termíne od 28.10.2020 do odvolania ruší úradné hodiny na úradoch práce.
Žiadame klientov Úradov práce, sociálnych vecí a rodiny, aby dôkladne zvážili osobnú návštevu úradov a na komunikáciu využívali email, telefonický kontakt a poštové služby.
Ak sa klient rozhodne doručiť písomné doklady (žiadosti, dohody, atď.) osobne, úrad ich preberie v priestoroch recepcie, resp. iných priestorov pri vchode do úradu.

Sčítanie obyvateľov, domov a bytov

Sčítanie obyvateľov, domov a bytov je jediným štatistickým zisťovaním, ktorého obsah, rozsah a spôsob vykonania v SR ustanovuje osobitný zákon. Takýto postup garantuje sčítaniu špecifické postavenie najmä preto, že má nielen štatistický, ale aj celospoločenský význam.
Na Slovensku prvýkrát v histórii dôjde k zmene spôsobu sčítania a namiesto tradičného sčítania sa uskutoční integrované sčítanie, ktoré je založené na kombinácii údajov z administratívnych zdrojov údajov a údajov získaných od obyvateľov.
Sčítanie obyvateľov, domov a bytov 2021 je moderným plne elektronickým sčítaním. Sčítanie obyvateľov domov a bytov bude realizované v dvoch etapách:
– sčítanie domov a bytov
– sčítanie obyvateľov.
Sčítanie domov a bytov prebehne v období od 1. júna 2020 do 12. februára 2021. Toto sčítanie vykonajú obce a mestá v spolupráci so Štatistickým úradom SR.
Sčítanie obyvateľov sa uskutoční v období od 15. februára 2021 do 31. marca 2021. Obyvateľ bude mať na sčítanie sa šesť kalendárnych týždňov.
Rozhodujúcim okamihom sčítania, ku ktorému sa vzťahujú údaje zisťované počas doby sčítania obyvateľov, domov a bytov je polnoc z 31. decembra 2020 na piatok 1. januára 2021.

Povinnosti každého občana v rodinnom dome, v objektoch a priestoroch v jeho vlastníctve alebo užívaní v oblasti ochrany pred požiarmi

– zabezpečiť aby sa pri uskutočňovaní stavby, jej užívaní riešili a dodržiavali požiadavky na protipožiarnu bezpečnosť stavby,

– dodržiavať technické podmienky a požiadavky na protipožiarnu bezpečnosť a konať tak, aby nedošlo k vzniku požiaru pri inštalácii a prevádzkovaní palivových a elektrotepelných spotrebičov a iných spotrebičov, pri používaní otvoreného ohňa a pod.

– obstarávať a inštalovať v objektoch, zariadeniach a priestoroch so zreteľom na nebezpečenstvo vzniku požiaru zariadenia na dodávku vody na hasenie požiarov, hasiace látky, ďalšie hasiace látky, vecné prostriedky ochrany pred požiarmi, inštalovať vhodné druhy požiarnotechnických zariadení, prevádzkovať ich v akcieschopnom stave, zabezpečovať vykonávanie ich kontroly a údržby osobou s odbornou spôsobilosťou, ak tak ustanovuje zákon, viesť a uchovávať o ich prevádzkovaní dokumentáciu,

– umožniť kontrolným skupinám vykonávať v rodinných domoch okrem bytov a v iných stavbách okrem bytov vo vlastníctve alebo užívaní fyzických osôb preventívne protipožiarne kontroly a odstrániť zistené nedostatky,

– dodržiavať zásady protipožiarnej bezpečnosti pri činnostiach spojených so zvýšeným nebezpečenstvom vzniku požiaru alebo v čase zvýšeného nebezpečenstva vzniku požiaru – spaľovaní, zváraní, prevádzkovaní a údržbe technológií s horľavými látkami. zbere a pozberovej úprave rastlín a pod.,

– strpieť umiestnenie signalizačného alebo poplachového zariadenia slúžiaceho na účely ochrany pred požiarmi za primeranú náhradu,

– oznámiť bez zbytočného odkladu príslušnému okresnému riaditeľstvu požiar, ktorý vznikol v objektoch, priestoroch alebo na veciach v jej vlastníctve alebo užívaní,

– zabezpečovať pravidelné čistenie a kontrolu komínov; zabezpečiť odborné preskúšanie komínov osobami s odbornóu spôsobilosťou pred pripojením palivového spotrebiča na komín, zámenou lokálneho palivového spotrebiča na ústredný zdroj tepla alebo etážový zdroj tepla, zmenou druhu paliva a po stavebných úpravách na telese komína, dodržiavať technické podmienky a požiadavky na protipožiarnu bezpečnosť pri inštalácii a prevádzkovaní palivových spotrebičov, elektrotepelných spotrebičov a zariadení ústredného vykurovania a pri výstavbe a používaní komínov a dymovodov a zabezpečiť označenie komínu štítkom,

prevádzkovať technické zariadenie a technologické , zariadenie a zabezpečovať vykonávanie pravidelnej údržby a kontroly z hľadiska ich protipožiarnej bezpečnosti a odstraňovať zistené nedostatky podľa pokynov výrobcu,

– dodržiavať pri manipulácii s horľavými látkami a horenie podporujúcimi látkami, s technickými prostriedkami obsahujúcimi horľavé látky alebo horenie podporujúce látky, ako aj pri ich ukladaní

a skladovaní požiadavky na protipožiarnu bezpečnosť ustanovené vo všeobecne záväznom právnom predpise,

uchovávať a predkladať kontrolným skupinám obce potvrdenia o vykonaní odborného preskúšania, čistenia komína a potvrdenia o vykonaní kontroly požiarnotechnických zariadení, umožniť orgánom štátneho požiarneho dozoru vykonanie potrebných úkonov pri zisťovaní príčin vzniku požiarov.

Občan nesmie:

– vypaľovať porasty bylín, kríkov a stromov,

poškodzovať a zneužívať hasiace prístroje, hydranty, požiarne uzávery, požiarne vodovody a iné vecné prostriedky ochrany pred požiarmi alebo sťažovať prístup k nim, ako aj k uzáverom rozvodných zariadení, najmä elektrickej energie, plynu alebo vody.

Občan je povinnýumožniť vstup na nehnuteľnosť:

– na vykonanie opatrení nevyhnutných na zdolanie požiaru alebo zamedzenie jeho šírenia.

– na vykonanie iných záchranných prác, najmä vypratať alebo strpieť vypratanie pozemku, odstrániť alebo strpieť odstránenie stavieb, ich častí alebo porastov;

– poskytnúť vecnú a osobnú pomoc.

O potrebe a rozsahu týchto opatrení rozhoduje veliteľ zásahu

Oznámenie o výsledku vybavenia petície rodičov žiakov a zamestnancov ZŠ s MŠ v Žabokrekoch nad Nitrou

Dňa 08.07.2020 bola na Obecný úrad v Žabokrekoch nad Nitrou doručená „Petícia za odvolanie riaditeľky Základnej školy s materskou v Žabokrekoch nad Nitrou“ .

V zmysle § 5 ods. 7 zákona č. 85/1990 Zb. o petičnom práve v znení neskorších predpisov Obec Žabokreky nad Nitrou ako príslušný orgán verejnej moci – orgán verejnej samosprávy, týmto oznamuje, že predmetná petícia bola prešetrená.

Počas prešetrenia petície bola obci doručená abdikácia (vzdanie sa funkcie) od riaditeľky ZŠ s MŠ Žabokreky nad Nitrou.

Na základe tejto skutočnosti je riešenie uvedenej petície bezpredmetné.

                                                                                                          Cyril Cabadaj v.r.
starosta obce

Upozornenie

Vážení spoluobčania,
vzhľadom k tomu, že došlo k enormnému nárastu komunálneho odpadu na dvore obecného úradu, upozorňujeme vás, že v prípade, ak nebudete odpad separovať, prípadne si sami nezabezpečíte odvoz väčšieho množstva stavebného odpadu, hrozí opätovné zvýšenie poplatku za odvoz komunálneho odpadu.
S pozdravom
starosta obce a poslanci OZ

Výzva na predloženie cenovej ponuky „Stoličky a stoly do Kultúrneho domu“

Výzva na predloženie cenovej ponuky

Dovoľujeme si Vás požiadať o predloženie cenovej ponuky na dodanie tovaru pod názvom:
Stoličky a stoly do Kultúrneho domu“
V prílohe Vám zasielame výzvu na predloženie cenovej ponuky. Veríme, že sa procesu verejného obstarávania zúčastníte a predložíte akceptovateľnú cenovú ponuku na požadovaný predmet zákazky zadávaný postupom podľa § 117 „zákazka s nízkou hodnotou“ zákona 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „ZVO“ v súlade s výzvou na predkladanie cenových ponúk.

Výzva na predloženie ponuky – “Vybudovanie a zlepšenie technického vybavenia učební v Základnej škole Žabokreky nad Nitrou – nevyhnutné stavebno-technické úpravy”

16.9.2020 Oznámenie o zrušení verejného obstarávania

Obec Žabokreky nad Nitrou, ako verejný obstarávateľ v zmysle § 7 písm. b) zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZVO“) Vás žiadame o predloženie ponuky v zmysle § 117 ZVO na nižšie špecifikovaný predmet zákazky
Vybudovanie a zlepšenie technického vybavenia učební v Základnej škole Žabokreky nad Nitrou – nevyhnutné stavebno-technické úpravy“